HTML

Miami blog

2008 április 7-én indulok Miamiba és fél évig fogom kint süttetni a hasamat egy nyelviskolában. Eddig a tények, de hogy mi is teszi teljessé ezt a hat hónapot, arról szól ez a blog!

Countdown

Képek

Az eddig keszult osszes kep megtekintheto a http://picasaweb.google.com/lajerbalazs cimen!

Képek

Friss topikok

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy több ezer dollárt is lehet keresni! Minden általa... (2012.03.27. 09:32) Szolgálati közlemény: Munkát keresek!
  • buran: Habár ez az első alkalom, hogy kommentelem egy bejegyzésedet. Nekem teszettek az írásaid. Jó lenne... (2009.05.12. 17:17) Never forget!
  • Erika: Jaaj, Én is imádok táncikálni! ~Dancing is Paradise. Paradise is very nice! ~ (2008.09.21. 10:21) A Ti statisztikátok
  • adam: remelem sok huslevest eszel helyettunk is :D en mar nagyon kivagyok :D chicke,potato,pasta :D (2008.09.12. 17:53) The vacation never ends!
  • Orsi: Jó, hogy megjöttél! (2008.09.09. 21:12) Itthon

Linkblog

2008.09.08. 09:25 MajorMajor

Értékelések 3

Az utolsó értékelésemben az embereket és az Ő munkájukat fogom értékelni. Alapvetően szeretem az embereket és érdekelnek a gondolataik, meg hogy mit miért gondolnak úgy ahogy mondják. Legtöbbször nem az alapján ítélem meg a körülöttem lévőket, hogy mit tesznek, hanem hogy milyen szándékkal teszik azt.

Az iskola és a Cafeteria személyzete
 
Itt alapvetően négy csoportról van szó. Az első az iskola vezetése, azaz az állandó és főállású tagok. Alapvetően jó indulatú mindenki és segítőkész. Egyszer sem zavartak el egy problémával sem. A tájékoztatás jó, és tényleg próbálják gondját viselni az itt élő diákoknak. Ami viszont kicsit fura, hogy a suli vezetése rettentően belterjes. Az igazgatónő fia és férje is itt dolgozik, és a csapat többi tagja meglepően gyorsan cserélődik Amíg itt voltam 4 embert rúgtak ki innen… Abszolút nem láttok bele az itt folyó játékokba, de azoktól a tanároktól, akikkel jóban voltam azt hallottam, hogy igen kemény pozícióharc folyik. Mindegy, a lényeg, hogy az intézmény alapvetően működik, még ha az épület korábban említett hibáiról elegánsan meg is felétkezik mindenki. A második csoport az idéglenes illetve nyári személyzet, ami főleg diákokból áll. Ők alapvetően jó fejek és segítőkészek voltak végig! Jöttek velünk strandolni, bulizni meg minden! A harmadik az iskola karbantartó személyzete és takarító brigád. Ővelük kapcsolatban kettősek az érzéseim. Rengeteget láttam őket dolgozni, de a munka minősége igencsak hagy maga után kivetni valókat. Lehet hogy ez nem az Ő hibájuk, se anyagi se fizikális erőforrásaik nem elegendők a feladat elvégzésére, ebben az esetben viszont ismét az iskola vezetését kérdezném, miért nem ellenzőik alaposabban az elvégzett munkákat?! Láttam olyan szétrepedezett ajtófélfát, mait egy héten háromszor falaztak újra és mindig újra lehullott a vakolat. Aztán úgy maradt, most is szét van repedve. Az utolsó, negyedik brigád a Cafeteria személyzete. Ők emberfelettit teljesítenek. Már bocsánat a kifejezésért, de Ők építik szarból a várat. Az Ő kitartó munkájuk által lehet egyáltalán eni az iskolában, még, ha az étel minősége nem is tökéletes.
 
A személyzet kap egy 8/10-et, mert az iskola vezetése érdekes és a takarító személyzet nem csinál semmit. A többiek 10/10!
 
A hotel személyzete
 
Itt rövidebb leszek, mert nem tudok igazán negatívumokat említeni. Mindenki segítőkész és aranyos. Minden hétfőn Pizza party volt este 8-kor az új diákok köszöntésére, amiből persze minden itt lakónak jutott. Már korábban is említettem, hogy minden másnap takarítanak és törülközőt is cserélnek, és még ha nem is csillog-villog minden, kimondottan jó érzés itt lakni. Most a hurrikán szezon idején folyamatosan friss kinyomtatott információk fogadnak minket a bejáratnál és egy két jó szavuk is mindig van hozzánk.
 
10/10 a hotel személyzetének. Így kell ezt csinálni!
 
A tanárok és az oktatás
 
Talán ez az a rovat ami a legtöbbeket érdekel, hiszen egy nyelviskolában ez lenne a legfontosabb. Itt tartózkodásom alatt 6 tanár tanított, és kb még 4-5öt ismerek a barátaim által, ezek alapján tudok véleményt alkotni. Amit tudni kell, hogy a kép nagyon vegyes és rettentően nagy a fluktuáció, valamint sok itt is a tanár, aki a csak nyárra jön. Az engem tanító tanárok nagy részével személy szerinte meg voltam elégedve. Legtöbben személyes kihívásnak tekintették az tanítást és sokat segítettek nekünk. A nehézkes csak az, hogy a csoportokba folyamatosan érkeznek és mennek el emberek. Mindenki más szinten van, igazán nehéz összehozni egy jó csoportot, amivel haladni is lehet. Én rengeteget fejlődtem az angolomban, amíg itt voltam, főleg a szövegértésem és az önbizalmam nőtt meg, de a számomra olyan fontos és nehéz nyelvtanban is fejlődtem rendesen. A tanárok dolga talán ilyen nyelviskolákban a legnehezebb, de úgy érezem minden tőlük telhetőt megtesznek.
 
A tanárok és a oktatás 9/10-et kap, mert a módszer közel sem tökéletes, de a tanárok igyekeznek.
 
A diákok
 
Rengetegféle emberrel találkoztam ittlétem alatt. Itt is igaz mint mindenhol máshol, hogy mindenki a saját nyelvét beszélőkkel igyekszik bandázni. Ez főleg a franciáknál zavaró, akik nagytöbbsége igen hangosan tudatja a világgal, hogy felsőbbrendűnek érzi magát. Nagy csoport még az olaszok, főleg nyáron, akik bár hangosak, de legalább barátságosak. Sok a spanyol ajkú a suliban is, akik talán a legnormálisabb nagy csoport. Igazából a szobatársakkal és a csoporttársakkal a legkönnyebb barátkozni, de ha valaki közvetlenebb alkat mindenkivel jól ki fog jönni. Hogy én kötöttem e életre szól barátságokat itt, azt majd az idő eldönti, de azt kell hogy mondjam, a legtöbb emberről pozitív élményem marad és remélem Ők is jó szívvel emlékeznek majd vissza rám!
A diákokat számmal nem értékelem, mindenki olyan, amilyen.
 
Mindent összevetve nekem az EF Miami 2008 nyári szemeszter 8/10-es. Sokat tanultam angolul, sokat tanultam az életről, és sok olyat láttam, amit akartam! Sajnos nem jött össze egy olyan társaság akikkel ’felforgattuk’ volna a világot, de így is biztosan jó emlékekkel fogok visszagondolni az itt eltöltött időre.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://miamiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr74653351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ákos 2008.09.08. 09:45:56

Hiányozni fog az írásod Balázs.Mi az elejétől követtük és így esett a fiunk választása Miami-re.Köszönöm hogy segítettél beilleszkedni a fiamnak.Remélem ö is ilyen szeretettel fogadja az új diákokat majd ahogy te tetted.Üdvözlettel Ildikó és Ákos.
süti beállítások módosítása